Big Wood Lodge, Wi-Fi, Hot Tub, Cable Tv, and peak a boo ...
 
 
 
 
Property Details
Property Type: Cabin
Bed/Bath: 4/2.00
Sleeps: 10
Pets: No
Smoking: No
Rental Rates:

$250 - $450 per night

$1,750 - $2,975 per week

$8,250 - $8,250 per month

 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Description
Big Wood Lodge, Wi-Fi, Hot Tub, Cable Tv, and peak a boo views of the Lake.

Escape to this gorgeous and welcoming log home on prestigious North Shore Drive, located on the sunny side of Lake Wenatchee. Big Wood Lodge features roughly 2,400 square feet, 4 bedrooms, & 2 baths spread out over three levels, with views of surrounding nature & Lake Wenatchee out most windows.
Perfect for entertaining friends & family, the great room features vaulted pine ceilings, a wood-burning stove, comfortable furnishings, and dining room with access to a covered BBQ deck . The main floor also includes a fully-equipped kitchen with eating bar, 2 bedrooms, and full bath. The top floor offers a spacious master suite with private bath (2 headed shower), plus a sleeping alcove with a sleeper sofa. The lower level features a spacious mudroom for all your gear (plus a ski tuning bench), a ping pong table, laundry room, family/TV room, and one bedroom.

Bedding Configuration: 2 Queen, 1 Sleeper Sofa, 2 Bunk 1 Full

Room Description: Spacious upstairs master loft with queen bed, and additional sofa bed for extra guests. Main floor offers 2 separate bedrooms w/ double bed and 2nd bedroom with 2 sets of single bunks (sleeps 4 singles). Basement bedroom queen bed with family room.

Additional Features:
* Convenience: Nearby Medical Services, Nearby Grocery, Mini Golf in Town, Espresso Nearby, Liquor Nearby, Shopping Nearby, Plain Hardware Nearby, Headwaters Pub/Pizza Nearby, 59'er Diner Nearby, Dining Nearby
* Culture: Near Dining
* Entertainment: Cable TV, DVD Player, VCR, Games, Wi-Fi, Ping Pong Table, Kids Game Room, No lake access, Subject to Change without Notice, No river access
* Geographic: Backs forest, Near Lake Wenatchee, Near River Rafting, Exceptional Views, Hiking Trails, Mt. Bike Trails, X Country Trails, Snowshoe Trails, Near Hiking, Bike Riding, Near Horseback Riding, Near Brown Family Homestead, About 30 minutes to Leavenworth
* Kitchen: Full Kitchen, Refrigerator, Coffee Maker, Microwave, Toaster, Cookware, Breakfast bar with stools, Blender, Dishwasher, Subject to Change without Notice
* Living: Central Air, Air Conditioning, Linens, Washer & Dryer, High Speed Internet, Fireplace, Wood Stove, Flat Screen TV, TV, DVD, Wi-Fi, Partial AC, Cable TV, Heating, Subject to Change without Notice
* Near Local Wedding Venues: Pine River Ranch, Mt Springs Lodge, Brown Family Homestead
* Outdoor: Deck, BBQ Grill, Hot Tub, Covered Porch, Deck Furniture, Outdoor Fire Pit, Horse Shoe Pit w/equipment, No Lake Access, Subject to Change without Notice, Wood Not Provided
 
 
 
 
 
 
Map

This map is intended to be used as a reference only. Please confirm the exact location with the property owner or manager.
 
 
 
 
 
 
Availability

Owner/Manager last updated on 01/19/2019

 available     unavailable View next 12 months »»
  January   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
  February   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
  March   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
  April   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        
  May   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
  June   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
  July   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  August   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
  September   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
  October   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
  November   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
  December   2019  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
 available     unavailable View next 12 months »»

 
 
 
 
 
 
Rates
Start End Nightly Weekly Monthly Min. Stay
Deposits: For details please check rates and availability.
Cancellation Policy: For details please check rates and availability.
Lodging Tax: For details please check rates and availability.
Other Fees: For details please check rates and availability.
Other Policies: For details please check rates and availability.
 
 
 
 
 
 
Amenities
Amenities
  • ·Full Kitchen
  • ·Air Conditioning
  • ·High-Speed Internet
  • ·Fireplace
  • ·Deck
  • ·Games
Appliances
  • ·Blender
  • ·Coffee Maker
  • ·Dishwasher
  • ·DVD Player
  • ·Microwave
  • ·Refrigerator
  • ·Toaster
  • ·TV(s)
  • ·Satellite TV or Cable TV
  • ·VCR Player
Activites
  • ·Golf
  • ·Hiking
  • ·Horseback Riding
  • ·River
 
 
 
 
 
 
Reviews
 Property Reviews 
Geat cozy location, but not on lake
Kenneth B. from NA, NA recommends this property.
Stayed for 2 days in September, 2018
Overall the cabin is very comfortable with a ton of space for a group. The hosts are very responsive and very helpful. The heating in the cabin is great and keeps it comfortable. Some of the big pluses are the heated floor in the bathrooms, the wood stove adds warmth and ambiance, and the hot tub is amazing. The only down side is that it isn't on the lake and doesn't have lake access.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
We are so happy to hear that you had a wonderful stay. We are glad to hear you enjoyed the renovations. We look forward to having you stay with us again!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Big Wood Lodge Family Getaway
Travis A. from Sunnyside, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in August, 2018
Big Wood Lodge was just as beautiful as described! Very cozy yet large and open to enjoy each other’s company. Cooked many great meals in fully stocked kitchen, BBQ’d on the beautiful deck looking out towards the lake, and enjoyed quiet evenings relaxing in the hot tub! Property was very clean, owners were extremely friendly checking in to see if we had everything we needed, and we would definitely recommend this property for others family vacations. Lake Wenatchee State Park is just minutes away if you want to relax on the beach, get your toes wet, or let the kids swim. Leavenworth is also a short drive away. Many memories made!

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
We are thrilled to hear you had a great stay and enjoyed the people you spend time with at the cabin. It is our whole purpose to be able to offer great locations for our guests to make memories. THe owners of this cabin love it very much and do take pride in sharing all that they love about the cabin and the location with the guests who come to enjoy it. It means so much to know that the place that your family loves is being loved and enjoyed by other families as well.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wonderful stay at Big Wood Lodge
A guest from Monroe, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in July, 2018
Our stay at Big Wood Lodge was wonderful. It was clean and very accommodating. The beds were comfortable and the rooms set up nicely. The deck was a great place to drink coffee in the mornings and bbq in the evenings. The hot tub was clean and enjoyed by several in our group.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
That is great news that your group took advantage of the many quaint opportunities that the Big Wood Lodge has to offer its guests. The family who owns it has always really enjoyed the same aspects that you mentioned and it is a special place that they love to be able to share with others. Thank you so much for sharing your experience with us and I hope that you will return.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Fantastic!
Ian M. from N/A, CO recommends this property.
Stayed for 2 days in June, 2018
Enjoyed the location and the time we spent there. The place had everything we needed, and the hosts were readily available and sent clear instructions with excellent tips that were very helpful!
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Excellent Winter Retreat
Ian R. from Pullman, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in January, 2018
The excellent location between Stevens Pass and Leavenworth makes this a great winter getaway.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Awesome!
Danny :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Disappointing
A guest from SEATTLE, WA does not recommend this property.
Stayed for 2 days in July, 2017
Beautiful on the outside,dirty inside. Stained living rm rug, dirty bathrm floor, chipped/dirty dishes, bugs in shower,old stained kitchen towels, litter outside the house.Called 1st nite for bathrm hand towels & told maintenance would contact me..never called. Got cleaning deposit back but should have asked for at least half the total 2-day payment back. $800 for 2 days pricey for what we had to deal with.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Mary, It is unfortunate that you did not feel the refund of the housekeeping fee was adequate and had you not stayed the entire weekend due to your disappointment of the home a refund would have indeed been considered however, you did stay for the entire reservation. As per our private emails I did indeed go over immediately after your stay and assessed the situation. Regarding the comments: We never received a vm or email message from our after hours answering service regarding the hand towels and I did apologize for that. (They were in the dryer downstairs of the lodge) I did pick up the pair of swim trunks and a child's toy left behind from previous guests in the yard and that was all that was found as you noted you did not pick anything up and were leaving it all for me to pick up, we were not able to get the carpet cleaned prior to your arrival but it was on the docket as the guests before you decided to not take their shoes off prior to entering the home (we have also placed an area rug in that area to hopefully keep down the track marks should future guests) and I did communicate that with you, the dishes are rustic (meant to look that way) and we did remove 3 of them from the kitchen, however despite that, the owner did purchase and had delivered new plates and bowls that are more modern for the kitchen to avoid the confusion of the "chipped" look. The bathroom floor was indeed not cleaned to our satisfaction either, and as I explained we do use a 3rd party subcontractor cleaning company and that was brought to their attention, the bugs are part of nature and can come and go without hesitation and something we cannot control but it is not something a cleaner would leave. Again, I apologize your stay was not what you had expected and did my best to communicate with you and respond immediately to all of your concerns, contacted the cleaning company supervisor and took all necessary steps to resolve the items brought to our attention as soon as you departed.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Weekend Rental
Fraser K. from Irvine, NA recommends this property.
Stayed for 2 days in July, 2017
8 of us stayed here. Plenty of beds and common spaces. Bugs were a bit rough a couple times, so bring bug spray ;). Beautiful spot, great quiet road.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Great to hear!
Danny
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wonderful weekend
A guest from seattle, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in February, 2017
We originally had booked another rental but it flooded. As this happened a week and a half before we were supposed to be going on our trip, there were not many options left. Big wood lodge was the only one that would work left so we went ahead and booked it. What a pleasant surprise! We were there for three nights and loved the house. Very clean. Awesome feel, like a real log cabin. It had cable which we needed for the super bowl. Was a little far from Leavenworth (35 minute drive in the snow) but we only went into town once. The kitchen had everything we needed and there was plenty of room for all of us. Only complaints would be the hot tub water was a bit yellow so we didn't go in and only two of the bedrooms actually had doors sealing them off from the rest of the house. Lacked a little privacy. Despite this. We were so happy with our experience here and would definitely consider booking this house next year

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
We are still so sorry for he inconvenience of flooding and were so thankful you were so understanding. We wish you would have reached out to us during your stay and we could have had maintenance out there to fix the hot tub. We definitely hope you will come back!
Danny :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Leavenworth Cabin
Mary N. from bonney lake, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in December, 2016
Great cabin. A few lights were out and the smoke detector was chirping but besides that, it was amazing.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Glad to hear it was amazing, you should have emailed and we could of had someone out there to fix that! We do apologize.
Danny
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Lovely Cabin
Mark M. from Waynesboro, PA recommends this property.
Stayed for 3 days in September, 2016
Everything was as described, clean, cozy, and everything was accessible. Overall great experience.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Yay! Happy to hear that.
Danny :)
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

The Anniversary that came up short.
Jeff M. from Yakima, WA does not recommend this property.
Stayed for 2 days in August, 2016
This is our third time staying in a NW comfy cabins rental. We have been please in the past with the rentals. This time however, we are VERY disappointed. I will include pictures of issues we had. Issues from missing/burnt out light bulbs, stained carpet, a deck railing that has gaps and is unsafe, ping pong paddles that are pointless, eggs cigarettes and old dog poop in the yard, along with trash, a thermostat that is broken and inoperable, old bleach stained and and smelly towels, canoes that we thought we would be able to use but no oars.(big selling point because of the pictures). Yet there's no lake access from the cabin unless you go through someone's property. The biggest issue we had was the dingy, gross, stained, furniture. We reserved this cabin for our anniversary and we regret it 100%. We couldn't get comfortable the entire time we stayed. We were hot due to not being able to adjust the temp, and we had to go buy linens to line everything with. It was flat out disgusting and ruined our weekend. As I've said, we have had good experiences in the past, but now it is going to be hard to even consider your business after our botched vacation. We spent over 700 dollars on two nights and a $1000 deposit. This isn't a cheap reservation and for the price, we expect much better quality.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Not what we expected
A guest from Boise, ID does not recommend this property.
Stayed for 3 days in August, 2016
House was not as big as the photos showed. Beds were extremely uncomfortable and we ended up sleeping on the sofa. The AC was broken and the carpet was really dirty. The deck railing is not safe. Overall, home was not maintained. There was a washer and dryer but no laundry soap so we could not wash towels. We enjoyed the hot tub and the locate was ideal. Our stay was a huge disappointment.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Big Wood Lodge
A guest from Monroe, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in June, 2016
The house was lovely, clean, stocked, and ready to go. The experience was great, helpful emails and directions.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Glad to hear that!
Danny
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Lovely Cabin
A guest from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in May, 2016
Our return to Big Wood Lodge was just as nice as our first experience there a couple of months ago. It's a great location across the road from Lake Wenatchee. The property is as advertised and clean. The property management agency is very professional and responsive. We did have two problems with the major appliances, both of which need some care. The control panel on the stove does not work properly, and one or more of the light bulbs is out - this makes setting temperature and determining if the stove is on/off very difficult. The refrigerator has some temperature issues and froze the fruits and vegetables we stored there. We tried to adjust the temp, but didn't have much luck in getting a balanced temperature and that was a disappointment. Otherwise, all went well and we recommend the lodge and Comfy Cabins.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Thank you so much for your greatly detailed response. This helps us to get on top of issues as they occur and we are making sure all issues will be resolved promptly. Otherwise we are so glad to hear you had such a great time at the Big Wood Lodge. We look forward to having you come and stay with us again.

C
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Comfortable, Well-Maintained, Excellent Customer Service
Melissa K. from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in March, 2016
Very comfortable cabin across Lake Shore Drive from Lake Wenatchee. The photos are a good representation and the location is perfect for both Stevens Pass & Leavenworth activities. The cabin was clean and well-maintained. Working with Northwest Comfy Cabins was a pleasure. They were very responsive and helpful. We have already booked a return visit for later this spring.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Yay! So happy to hear that!
Danny
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Good
A guest from Gig Harbor, Washington recommends this property.
Stayed for 4 days in December, 2015
We have been going to Leavenworth for years and we always go through Comfy Cabins. They are very easy and pleasant to work with.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
We love hearing from our guests who have frequented the are for as many years as we have and are thrilled to hear that you have had such good experiences with us! We hope you continue to visit the area with us soon!

Your NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Cute and Quaint
tara w. from Puyallup, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in October, 2015
The whole experience was great. The process to get the location scheduled, paperwork signed and any questions answered was super easy and great.As for the location, it was everything we wanted for a weekend getaway. It was cute, clean, and every little extra thing you could think of. I would stay here again!

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
So glad that the process for booking the Big Wood Lodge went so smoothly and you enjoyed the house to the fullest extent. We definitely look forward to having you back again in the future.

Your NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

VACAY WITH FRIENDS
Beth W. from Silverdale, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in September, 2015
HAD A BLAST

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
We appreciate you taking the time to tell us how much fun you had with your friends at the Big Wood Lodge. We do hope you will come back and visit with us again soon!

Your NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

A wonderful getaway!
Michael J. from Hayden, Idaho recommends this property.
Stayed for 3 days in August, 2015
My wife and I were pleasantly surprised around every turn during our stay at the Big Wood Lodge. From evenings in the hot tub, candlelight dinner in the cozy dining room, to relaxing on the deck; this was by far one of our favorite trips in years! We will be back to Lodge in the near 's like a home away from home!

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
We love hearing the reviews of one of our newest rentals, the Big Wood Lodge. It definitely seems to be a popular one and we love that you were able to enjoy the hot tub and spend some time with nature on the deck. We will look for your future reservation soon!

Your NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Big Wood Lodge
A guest from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in July, 2015
Wonderful. Beautiful cabin in a wonderful location. Great hiking. Wonderful swimming. Cabin was well maintained and comfortable! Great outdoor cooking space.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Beth,

Thank you for taking time to review your stay at the Big Wood Lodge. We are so happy you were able to enjoy the trails of our surrounding forests and found the home a great suit for you and your guests. We look forward to having you stay with us again soon.

Your NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

thumbs up
A guest from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in February, 2015
A group of 8 friends spent 2 nights at the Big Wood Lodge. We were all happy. The kitchen was nicely equipped; hot tub and wifi were much appreciated; and we could go hiking and running right out the front door.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Hi Pam,
We want to thank you for taking the time to review your stay at the Big Wood Lodge. We love our newest property and are so glad you enjoyed it so much. We hope you consider us for all your future vacation rental needs in the area.
Your NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Better than the photos
Ben H. from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in February, 2015
We had a great stay at the Big Wood. We had a group of 6 adults and 4 kids. It accommodated us all quite well. Fireplace is toasty. Hot tub is hot. The view of the lake is wonderful. Ping pong table was a joy. It's rare that the photos don't do justice. We were more than pleased with our stay.

Property Manager Response:
Response from NW Comfy Cabins Inc.
Hi Ben,
Thank you so much for reviewing your stay at the Big Wood Lodge. We are so pleased that you found the home better than your expectations.
We hope you can visit the area with us again.
You NW Comfy Cabins Rental Crew
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

 
 
 
 
 
 
Check Rates and Book Online
 (how?)
Select your travel dates and number of guests, then click Check Rates & Book it. We will confirm availability and provide a final rate quote. You will have the option to book this property online.
Arrival Departure Adults (18+) Child (<18)

 
 
 
 
 
 
Email Inquiry
Please complete all the required fields before submitting your inquiry. The property lister, property manager or owner will contact you directly after receiving your inquiry.

Your email address is requested twice to avoid typing errors.

Information in Red is required.

First Name:
Last Name:
Email:
Email (verify):
Home Phone:
Work Phone:
Mobile Phone:
Desired Arrival Date:
Desired Departure Date:
Number of Adults (18+):
Number Children (<18):
Additional Message:
(limit of 250 characters)
Verification Letters:
Please enter the verification letters from the image above.
Please email me a copy of this inquiry for reference.
Please save my inquiry information until I leave this site so I will not have to enter it again.
Please include me on periodic email newsletters & special offers. Always short and sweet, always deals.

Privacy Statement

By completing and submitting the information on this form you are agreeing to share this information with the property lister, property manager and owner and to the storage of this information for use by the property lister, property manager and owner.

See our privacy policy for more information.