Prospector's Point in Suncadia! 2 Masters | Wifi | Walk t...
 
 
 
 
Property Details
Property Type: Cabin
Bed/Bath: 2/2.50
Sleeps: 8
Pets: No
Smoking: No
Rental Rates:

$276 - $649 per night

$1,932 - $4,543 per week

 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Description
Prospector's Point in Suncadia! 2 Masters | Wifi | Walk to Golf!

SEE OUR CURRENT SPECIALS BELOW TO RECEIVE FREE NIGHTS!
(New Reservations Only | Holiday Periods Not Included)
YEAR ROUND SPECIALS (JAN - DEC)
Book Online & Save - FREE 4th Night (Stays between Sunday and Thursday) - Coupon Code = MID443
Book Online & Save - Book 5 Nights and Receive 2 Addl. Nights for FREE - Coupon Code = AS745

SUMMER SPECIAL (MAY - SEPT)
Book Online & Save - FREE 5th Night - Coupon Code = SUMMER544

WINTER SPECIAL (DEC - FEB)
Book Online & Save - FREE 4th Night - Coupon Code = WINTER443

VALUE SEASON SPECIAL (MARCH - APRIL | OCTOBER - NOVEMBER)
Book Online & Save - FREE 3rd Night - Coupon Code = VALUE342

WELCOME TO PROSPECTOR'S POINTT
"Prospector?s Point" is located in the heart of Suncadia Resort, just a short walk from the award winning Prospector Golf Course clubhouse and the Canary Bar & Grill. Take the Suncadia Trail system to some fantastic sledding on the 10th fairway, or ride bikes through the scenic resort and its many kid friendly parks. This luxury townhome features 2 Master Bedrooms, a sleeping loft, 2.5 bathrooms, AC, and free high-speed Internet. There are beds for 6 and a Graco Pack 'n Play for a little one.

This well designed townhome features a luxurious great room that boasts a Ledgestone gas fireplace, a 52? Flatscreen TV, Blu-ray player and over 200 channels, including HBO and a sports package with NFL Network, NHL Network, NBA TV, MLB Network, and the Golf Channel. Just off the great room is a private deck and Gas BBQ. It?s a great place to kick back and relax during the summer months.

The well stocked Kitchen features stainless Viking Appliances, including a warming drawer, plus granite countertops accented by stone back splash. The large dining table seats 8 comfortably. You?ll have all the essentials you?ll need to make fantastic in-home meals!

Prospector?s Point includes two Master Suites! This main floor Master Suite is equipped with a King Bed and features a luxurious master bath accented by a soaking tub and large tile shower. Up a flight of stairs off the kitchen is the sleeping loft and the second Master Suite. The loft twin bunk bed sleeps 2 comfortably. The upstairs Master Suite features a Queen bed, 43" Flatscreen TV and DVD Player. The in-suite bathroom has dual sinks and a large tile shower. Just off the main floor entry is an additional ½ bath and full laundry facilities.

This is an ideal getaway for two families or up to 6 adults. We do allow a maximum of 8 guests in the cabin if families have toddlers that sleep with them. The central location of the cabin in Prospector's Reach makes it a fantastic destination to enjoy all the Resort's activities including golf, hiking, bike riding, ice skating, winter tubing, cross country skiing, snow shoeing, horseback riding, and river rafting! You'll also enjoy gourmet meals at Suncadia's Portals Restaurant, The Canary Lounge, and the Swiftwater Winery! Walk to golf at the award winning Prospector's Golf Course, or take a short 1 mile drive through the resort to enjoy Suncadia's newest public course, Rope Rider!

For larger groups you can also rent our sister cabin, Suncadia Trail, that is also located in Prospector?s Reach.

*** Please note, we are unable to offer access to the Suncadia Swim and fitness center at this time due to resort regulations that are out of our control. You will not be charged a nightly "resort fee" when renting this vacation home. ***

LOCAL ACTIVITIES:
* Boating and Jet Skiing on Lake Cle Elum
* Hiking and Biking the Suncadia Trail System
* Golfing at Suncadia Resort (2 championship golf courses)
* Wine Tasting at Swiftwater Winery in Suncadia
* Snowshoeing and XC Skiing from the front door!
* Fishing on Lake Cle Elum or Cooper Lake, and the "Blue Ribbon" Yakima River
* Horseback riding
* Skiing at Snoqualmie pass
* River rafting on the Yakima River

Bedding Configuration: 1 King, 1 Queen, 2 Twin

Additional Features:
* Business: Nearby ATM, Nearby Bank, Nearby FedEx, WiFi Internet
* Convenience: Boat & Jet Ski Rentals, Golf Course, Movie Theatres, Nearby Grocery, Nearby Medical Services, Restaurants & Bars, Scooter Rentals, Snowmobile Rentals
* Entertainment: Cable TV, DVD Player, HBO/Showtime, Sports Package
* Geographic: Close to Town, In Suncadia Resort
* Kitchen: Coffee Maker, Cookware, Full Kitchen, Ice Maker, Microwave, Refrigerator, Toaster
* Living: Air Conditioning, Ceiling Fans, Central Air, Gas Fireplace, High Speed Internet, Linens, Washer & Dryer, WiFi Internet
* Max Occupancy: Slps 6 - Max Occ 8
* Outdoor: Deck, Gas Grill
 
 
 
 
 
 
Map

This map is intended to be used as a reference only. Please confirm the exact location with the property owner or manager.
 
 
 
 
 
 
Availability

Owner/Manager last updated on 12/16/2017

 available     unavailable View next 12 months »»
  December   2017  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
  January   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  February   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      
  March   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
  April   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
  May   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
  June   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
  July   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
  August   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
  September   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
  October   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
  November   2018  
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
 available     unavailable View next 12 months »»

 
 
 
 
 
 
Rates
Start End Nightly Weekly Monthly Min. Stay
Deposits: For details please check rates and availability.
Cancellation Policy: For details please check rates and availability.
Lodging Tax: For details please check rates and availability.
Other Fees: For details please check rates and availability.
Other Policies: For details please check rates and availability.
 
 
 
 
 
 
Amenities
Amenities
  • ·Air Conditioning
  • ·High-Speed Internet
  • ·Full Kitchen
  • ·Deck
  • ·Gas Grill
Appliances
  • ·Blu-ray Player
  • ·Coffee Maker
  • ·DVD Player
  • ·Microwave
  • ·Refrigerator
  • ·Toaster
  • ·Satellite TV or Cable TV
Activites
  • ·Boating
  • ·Golf
  • ·Fishing
  • ·Hiking
  • ·Horseback Riding
  • ·River
  • ·Skiing
 
 
 
 
 
 
Reviews
 Property Reviews 
Great location, great layout!
A guest from Kirkland, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in October, 2017
Stayed here for 3 nights and had a great time. Layout was perfect for us. Bedroom & loft w/ bunk beds for kids upstairs and master downstairs. Place was very clean and well stocked. Easy walk to lodge. Only area for improvement is entertainment system. The controls did not work well and had to do everything manually but we didn't use it that much so not a huge deal.

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi Steven,
Thank you for letting us know that you enjoyed your stay at Prospector's Point and what you liked about it. We appreciate your comments! We'll have to take a look at the entertainment system and see why it was so difficult to use. You are always welcome to call us any time during your stay so we can trouble shoot for you!
Please let us know if we can be of assistance with a future reservation.
Sincerely,
Marcia - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Very Nice Place
Cheryl B. from Tacoma, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in June, 2017
Great house. Well maintained, clean, lovely décor, easy check in and check out. Couldn't get the TV in the living room to work but otherwise a great place!

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi Cheryl,
Thank you for letting us know that you enjoyed Prospector's Point, we appreciate it. Did you contact us about the TV? We have 24/7 contact numbers so that we can help resolve issues like TV's whenever possible. All of our staff is local and we are happy to help.
Please let us know if we can be of assistance again for a future reservation.
Sincerely,
Marcia - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Perfect House-Perfect Weekend
John H. from Cle Elum, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in May, 2017
Our family had a great time and thoroughly enjoyed the house and accomodations. Great location for the walking trails, lodge and Winery. Very impressed with All Seasons Rental Company, they do an excellent job in communication, getting you ready for your trip and answering your questions. every time something came up, the answer was either in the guest house book or in an email already sent. I will definitely be renting from them again soon.

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi John,
Thank you for taking the time to let us know that you enjoyed your stay at Prospector's Point in Suncadia Resort. We really appreciate your comments. Nothing like a satisfied guest to help promote our cabins! Prospector's Point is a beautiful cabin in a great location!
Please let us know if we can be of assistance again in the future. We have some other larger cabins that are also in Suncadia Resort that are great for larger groups as well. You can check them all out on our website.
Thank you for choosing All Seasons Vacation Rentals!
Sincerely,
Marcia
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Nice stay in Suncadia
Gary S. from Des Moines, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in May, 2017
Beautiful home, nicely furnished, clean and modern. Very close to wedding site at Swiftwater Cellars.

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi Gary,
Thank you for booking Prospector's Point through us, we appreciate it! We are happy to hear that you liked the cabin and that it fit your needs. Prospector's Point really is a beautiful cabin in a great location within the resort.
Please let us know if we can be of assistance again in the future.
Thank you for choosing All Seasons Vacation Rentals!
Marcia
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

AWESOME STAY
Eli S. from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 2 days in February, 2017
The place was clean and organized. They have a binder full of information. Overall we were very pleased with our stays. The staffs are very helpful and ready 24/7! Could not ask for any better

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi Eli,
Thank you for taking the time to let us know what you liked about Prospector's Point. We are pleased to know that you enjoyed your stay and that our office did a good job!
Please let us know if we can be of assistance again in the future.
Sincerely,
Marcia - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Suncadia in busy December
A guest from Bainbridge Island, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in December, 2016
This darling cabin was well located for a winter trip, especially for a family with young children. Free sledding, ice skating and the lodge are within walking distance. The kitchen is well equipped and ready for some serious cooking. The cabin was quite clean with limited turnaround time for the cleaning crew. Our only disappointment was the very poor quality paper products - t.p. and paper towels. We called All Seasons for Kleenex tissue since none was supplied and were told tissue was not included even though we paid $2214 for 3 nights in December! A small detail that should be changed. We drove to the nearest grocery and purchased our own paper products. We would not rent this cabin during summer since use of the outdoor swim center is not included and it's located very close to the cabin. Children would be quite disappointed.

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Thanks Patsy! We appreciate the review and for staying with us. I'm sorry you didn't like our paper products. We buy them direct from Costco and that's the first complaint we've had at our 50 cabins. The period you stayed is our busiest holiday season of the year, which is why the rate is quite a bit higher. We can't off the swim and fitness center due to Suncadia Resort restrictions against competing properties, but we don't charge a nightly resort fee ($80 - 95/nt) and our rental rates are lower than comparable properties in the resort. Thanks for staying with us! Sincerely, Kevin - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Good long weekend vacation
Jack B. from Alpharetta, GA recommends this property.
Stayed for 3 days in December, 2016
Stayed st this house for a family wedding. Very nice home. Really like the fireplace and the master bedroom and bath. A couple negatives. 1. No snow shovel provided. It snowed 5 inches the last night. 2. The instructions for the TV to not mess with any settings or be charged $50 was off putting. Overall a nice unit.

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi Jack,
Thanks for the great review! The cabin does have a snow shovel. It's there now, but I'm not sure where it was located during your stay. Give us a call if you need something during your stay. The instructions for the TV state to not unplug or rearrange the cables in the back of the TV, DVD, or Cable Box. It's perfectly fine to change settings via the remote. Thanks for staying with us. We appreciate it! Sincerely, Kevin - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Wedding renunion
A guest from Roswell, GA recommends this property.
Stayed for 3 days in October, 2016
We spent a lovely October weekend at Suncadia attending a wedding at winery. The walking paths enabled us to get along without driving and the hiking trail leaving from the lodge was a beautiful way to spend the afternoon before the wedding. Our only problem was operating the television - we never did get to see our College game on Saturday!! It was very frustrating!!

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Thanks Debbie! Glad to hear you enjoyed the cabin and attending the wedding at Swiftwater Winery in Suncadia. If you have issues with the TV Guide in the future just give us a ring. Our office is right here in Roslyn just 2 miles from Suncadia. Thanks! Kevin - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Suncadia stay
Angela N. from Seattle, WA recommends this property.
Stayed for 3 days in August, 2016
Nice home. We enjoyed ourselves and had everything we needed. The only issue with the home was the noise overhead. We could hear heavy feet above us from the people next door and it was bothersome early morning and late evening.

Property Manager Response:
Response from All Seasons Vacation Rentals
Hi Angela,
Thanks for the wonderful 5 Star Review! We've never had an issue with noise from the Owner next door, so hopefully this was a one time event. Thanks again, Kevin - All Seasons Vacation Rentals
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

Beautiful home!
Kathy M. from Southlake, TX recommends this property.
Stayed for 3 days in July, 2016
We absolutely loved Prospectors Point! Gorgeous home with all the amenities and beautiful views. We loved opening up the doors to the patio and enjoying the cool weather.
 
Overall Satisfacation
show detailed scores

 
 
 
 
 
 
Check Rates and Book Online
 (how?)
Select your travel dates and number of guests, then click Check Rates & Book it. We will confirm availability and provide a final rate quote. You will have the option to book this property online.
Arrival Departure Adults (18+) Child (<18)

 
 
 
 
 
 
Email Inquiry
Please complete all the required fields before submitting your inquiry. The property lister, property manager or owner will contact you directly after receiving your inquiry.

Your email address is requested twice to avoid typing errors.

Information in Red is required.

First Name:
Last Name:
Email:
Email (verify):
Home Phone:
Work Phone:
Mobile Phone:
Desired Arrival Date:
Desired Departure Date:
Number of Adults (18+):
Number Children (<18):
Additional Message:
(limit of 250 characters)
Verification Letters:
Please enter the verification letters from the image above.
Please email me a copy of this inquiry for reference.
Please save my inquiry information until I leave this site so I will not have to enter it again.
Please include me on periodic email newsletters & special offers. Always short and sweet, always deals.

Privacy Statement

By completing and submitting the information on this form you are agreeing to share this information with the property lister, property manager and owner and to the storage of this information for use by the property lister, property manager and owner.

See our privacy policy for more information.